Wakacje w Kątach Rybackich

Napisano 20 lipca 2010

W poniedziałek 28 czerwca 2010 roku schola, ministranci i młodzież franciszkańska z naszej parafii, pod opieką pani Danuty Magier, Katarzyny Banasiak, Małgorzaty Tomalak, o. Mariusza Kapczyńskiego oraz o. Krzysztofa Tarnowskiego, pojechali na ośmiodniową kolonię do Kątów Rybackich.

Od razu po przyjeździe udaliśmy się na wieczorny spacer po plaży nad polski morzem. Następnego dnia, po kąpielach słonecznych, zwiedziliśmy niemiecki obóz koncentracyjny „Stutthof” w Sztutowie. Zobaczyliśmy w jakich warunkach przetrzymywano więźniów. Wszystkich uczestników poruszyła tragiczna historia opowiedziana przez panią przewodnik.

W trakcie wypoczynku pojechaliśmy do Krynicy Morskiej, a stamtąd promem popłynęliśmy do Fromborka. Dla wielu z nas podróż statkiem była niezapomnianym przeżyciem. We Fromborku zwiedzaliśmy Bazylikę Archikatedralną Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny i św. Andrzeja, gdzie znajduje się grobowiec Mikołaja Kopernika. Z podziwem oglądaliśmy piękne ołtarze oraz Kaplicę św. Jerzego z początku XVI wieku. Ogromne wrażenie wywarło na nas także fromborskie Muzeum Mikołaja Kopernika. Dowiedzieliśmy się w nim wielu ciekawych faktów o życiu i działalności polskiego astronoma. Byliśmy również w planetarium działającym przy muzeum, gdzie zostaliśmy wprowadzeni w niebieskie przestworza.

Kolejną atrakcją naszej kolonii był niezwykle malowniczy Malbork. Zwiedziliśmy tam jedną  z najsłynniejszych budowli gotyckich: Zamek Krzyżacki. Z ogromnym zaciekawieniem słuchaliśmy pani przewodnik, która opowiadała o życiu zakonników i obowiązkach wielkiego mistrza krzyżackiego.

Zadowoleni z wyprawy wróciliśmy do Radziejowa, nie mogąc doczekać się następnych wakacji.