Wycieczka do Gdańska

Napisano 14 czerwca 2012

DSC_5170W piątek 8 czerwca 43 dzieci z naszej parafii pod opieką o. Mariusza Kapczyńskiego, o. Krzysztofa Tarnowskiego oraz Państwa Kiermaszów wyjechało na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta.

Po kilkugodzinnej podróży autokarem dojechaliśmy do Gdańska. Pełni pozytywnej energii rozpoczęliśmy podziwianie tego pełnego uroku miasta. W pierwszej kolejności zwiedziliśmy Bazylikę Mniejszą św. Brygidy. Świątynia zrobiła na nas ogromne wrażenie. Następnie udaliśmy się do największej, ceglanej budowli sakralnej w Europie  – Kościoła Mariackiego, gdzie podziwialiśmy przepiękne sklepienia oraz średniowieczne dzieła sztuki. Mieliśmy także okazje zobaczyć przepiękną  panoramę Gdańska z wieży kościoła. Później udaliśmy się do portu, skąd wypłynęliśmy na Westerplatte. Rejs statkiem sprawił, że wszyscy mogliśmy poczuć się, jak piraci z hollywoodzkich filmów. Późnym popołudniem zakwaterowaliśmy się w Ośrodku rehabilitacyjno- wychowawczym na Wyspie Sobieszewskiej. Jednak to nie było koniec wrażeń. Wieczorem oglądaliśmy mecz otwarcia Mistrzostw Europy w piłce nożnej, emocje sięgały zenitu. Ekscytujący dzień zakończyliśmy wspólną modlitwą.

Sobotę rozpoczęliśmy Mszą Świętą. Po śniadaniu pojechaliśmy do sopockiego Aquaparku. Zabawę w wodzie urozmaicały liczne atrakcje: zjeżdżalnie, bicze wodne, dzika rzeka i wiele innych. Po obiedzie udaliśmy się na plażę. Niestety pogoda nie zachęcała do kąpieli w morzu.  Mimo fatalnej aury nie opuścił nas dobry humor.

Ostatni dzień wycieczki tradycyjnie rozpoczęliśmy Mszą Świętą. Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy do Gdyni, gdzie zwiedzaliśmy Oceanarium. W tym niezwykłym miejscy podziwialiśmy zwierzęta pochodzące z różnych rejonów świata,  np. Afryki, czy Ameryki Północnej. Następnie pojechaliśmy do Sopotu. Mieliśmy okazję podziwiać Bałtyk spacerując po molo. Wczesnym popołudniem rozpoczęliśmy podróż powrotną do Radziejowa.

Czerwcowy wyjazd na pewno na długo zapisze się w naszej pamięci za co dziękujemy Ojcu Gwardianowi oraz wszystkim Opiekunom.